カテゴリ
HOME/展覧会予定展覧会 履歴 / archive 雑誌・TVの掲載・取材 お問合せ・予約状況 貸ギャラリー規約・料金/terms 写真(室内・外観) / photo [初めての方へ]個展開催手引 スタッフブログ【更新停止中】 スタッフ用【更新停止中】 メルマガ&SNS 登録 地図 / map その他のジャンル
ブログパーツ
以前の記事
2024年 02月2023年 01月 2018年 01月 2017年 12月 2017年 10月 2017年 05月 2017年 03月 2017年 02月 2017年 01月 2016年 12月 2016年 11月 2016年 10月 2016年 09月 2016年 08月 2016年 07月 2016年 06月 2016年 05月 2016年 04月 2016年 03月 2016年 02月 2015年 12月 2015年 11月 2015年 10月 2015年 09月 2015年 08月 2015年 07月 2015年 06月 2015年 05月 2015年 04月 2015年 03月 2015年 02月 2015年 01月 2014年 12月 2014年 11月 2014年 10月 2014年 09月 2014年 08月 2014年 06月 2014年 05月 2014年 03月 2014年 01月 2013年 12月 2013年 11月 2013年 10月 2013年 09月 2013年 08月 2013年 06月 2013年 05月 2013年 04月 2013年 03月 2013年 02月 2013年 01月 2012年 12月 2012年 11月 2012年 10月 2012年 09月 2012年 08月 2012年 07月 2012年 06月 2012年 05月 2012年 04月 2012年 03月 2012年 02月 2012年 01月 2011年 12月 2011年 11月 2011年 10月 2011年 09月 2011年 07月 2011年 05月 2011年 04月 2011年 03月 2011年 02月 2011年 01月 2010年 12月 2010年 11月 2010年 10月 2010年 09月 2010年 08月 2010年 07月 2010年 06月 2010年 04月 2010年 03月 2010年 02月 2010年 01月 2009年 12月 2009年 11月 2009年 10月 2009年 09月 2009年 06月 2009年 04月 2009年 03月 2009年 02月 2009年 01月 2008年 12月 2008年 11月 2008年 10月 2008年 09月 2008年 08月 2008年 07月 2008年 06月 2008年 05月 2008年 04月 2008年 03月 2008年 02月 2008年 01月 2007年 12月 2007年 11月 2007年 10月 2007年 09月 2007年 08月 2007年 07月 2007年 03月 2007年 02月 2007年 01月 2006年 12月 2006年 11月 2006年 10月 2006年 08月 2006年 07月 2006年 06月 2006年 05月 2006年 04月 2006年 03月 2006年 02月 2006年 01月 2005年 12月 2005年 11月 2005年 10月 2005年 09月 2005年 08月 2005年 07月 2005年 02月 2002年 06月 2001年 10月 2001年 02月 |
─────────────────────────────────────────────
2015/10/14(水)-10/19(月) 12:00-19:00 (最終日17:00) 「刻の証」"THE CREDENTIALS OF TIME"[William Ault Brinker] 【モノタイプ】 ───────────────────────────────────────────── 53cm×70cm 制作年 2015 53cm×70cm 制作年 2015 53cm×70cm 制作年 2015 ◇展覧会概要 “The Credentials of Time” This series of images began when I noticed aging spots on the back of my hand and thought, “That’s not my beautiful hand.” None of us make it though without scars, wounds and other markings, some of which are visible. I decided to invent a mark-making system that would explore this in an imaginary way. As the series evolved, I came to explore aging as the experience of finding oneself in a somewhat alien body in an unfamiliar terrain living with a new set of concerns: uncertain balances, memories and nostalgia, maps that don’t guide, journeys that have an ending and some of the other vivid experiences of aging. I am pleased to show these images across cultures without the encumbrance of language. I believe that, at the end of the day, we have more in common than we have differences. How the images are made: I begin by painting on flat zinc or acrylic plates with oil-based inks which I mix myself. When the painting is finished I place the plate on the bed of a hand- operated etching press, put a piece of fine art paper on the plate and then run both though the press. The pressure of the press transfers the image from the plate to the paper. These are called “monotypes” because they are one-of-a-kind images. Monotypes have the beautiful atmospheric glow that ink gets when it is forced into paper. At the same time they have vigorous marks and brush strokes. Monotypes are particularly suited to the content of this series because the plate incorporates the process of mark-making over time. Every subtle mark and change of mind and erasure and new direction is evident in the finished image. When they are well-made monotypes are subtle and sophisticated – like a drawing with a long and faded memory. William Ault Brinker 「刻の証」 この一連の作品のイメージが浮かび上がり始めたのは、私が自分の手の甲にしみを見つけて、「すっかり年をとったなぁ」とふと思ったときでした。ですが、傷跡や、けがのない人はいませんし、ときにそれらは目立つ事もあります。そこで私はこうした痕跡を活かして何か作品を創造することは出来ないかと思いました。 作品を書き進める中、私は歳を重ね、老いるという事が、自分の体が自分のものでないような、まるで見知らぬ土地で暮らすような感覚として見つめ直すようになりました。それは不調和や、思い出や哀愁、役に立たない地図や、いつか終わりの来る旅のようなものでした。 私はこの作品が、異なる文化の間を、言葉の壁を超えていく事を嬉しく思います。最終的には、私たちの間には違いよりも共通点の方が多くあるのではないかと思うのです。 作品は、まず、平らな真鍮やアクリルのプレートの上に自分で調合した油絵具で描きます。そして、プレートの上に紙を乗せたら手動のプレス機にかけていきます。プレスで圧力をかけることでプレートの図像が紙へと転写されるのです。 この独特の方法は「モノタイプ」と呼ばれるものになります。モノタイプは、インクが紙に押し付けられたときにできるとても美しい雰囲気のある輝きや、力強い印象のある痕跡や筆使いの跡が特徴的です。 モノタイプは、質感づくりに費やした過程がプレートに刻まれていくので、この作品の表現には最も適した方法でした。すべての微妙な痕跡や思い付きや修正した部分や新しいやり方が最終的には完成した絵の中に現れてくるのです。 うまく書けたモノタイプは確かな存在感と繊細さを合わせ持っています。それはまるでずっと昔の色あせた記憶を伴ったかのようでもあります。 ウイリアム オルト ブリンカ ホームページ http://aultbrinker.info/ *作品集をプレゼントしてます。(なくなり次第終了)
by gallerydojunkai
| 2015-10-13 16:43
| |||||||
ファン申請 |
||